Witamy Państwa w dziele silników elektrycznych do łodzi ze stajni Mercurego.

Silniki elektryczne do łodzi …

wypełniają lukę w napędzie łodzi między wiosłami a silnikami spalinowymi. Silniki elektryczne charakteryzują się bezszelestną pracą, niską ceną zakupu i praktycznie bezobsługowym użytkowaniem. Dodatkowo biorąc pod uwagę okres użytkowania silnika są bardzo ekologiczne co w dzisiejszych czasach jest niezmiernie ważne.

Kolejnym atutem elektrycznych silników do łodzi w porównaniu do ich spalinowych odpowiedników jest brak konieczności wożenia i przelewania paliwa, które wylewając się w bagażniku samochodu długo każe jeszcze o sobie pamiętać w postaci charakterystycznego zapachu, a wylane do wodny mocno ją zanieczyszcza.

Warto również wspomnieć, że łodziami z silnikami elektrycznymi można pływać na akwenach objętych strefą ciszy gdzie silniki spalinowe mają zdecydowany zakaz wstępu.

Za wadę można by uznać stosunkowo niewielkie prędkości jakie osiągają łodzie napędzane elektrycznymi silnikami jednak przecież nie zostały one stworzone do wyścigów, a do cichego i wygodnego przemieszczenia się wędkarzy między łowiskami, przepłynięcia niewielką łodzią z punktu A do punktu B lub jako silniki manewrowe do żaglówek.

Jeżeli więc posiadają Państwo niewielkie łodzie, bądź żaglówki, cenią sobie Państwo ciszę i wygodę użytkowania, brak konieczności corocznych przeglądów to ten rodzaj napędu łodzi jest właśnie dla Państwa.

Elektryczne silniki do napędu łodzi jakie postanowiliśmy Państwu przedstawić to silniki marki MotorGuide.

motorguide300x65

Mercury wychodząc na przeciw potrzebom runku stworzył dwie serie silników o zróżnicowanych  systemach sterowania mocach i długościach kolumn.

Pierwsza seria silników elektrycznych do łodzi ze stajni Mercurego to seria R3

Zaletami tej serii silników elektrycznych jest bez wątpienia cena zakupi i prostota konstrukcji. Można by rzec, że nie można wymyślić nic prostszego zachowując wysoką jakość, niezawodność, użyteczność i ergonomię.

W tej rodzinie silników inżynierowie Mercurego zaprojektowali cztery silniki o zróżnicowanych mocach, a co za tym idzie różnych śrubach napędowych oraz różnych długościach kolumn. Szczegóły techniczne przedstawia tabela poniżej:

Model Długość kolumny [cm] Napięcie zasilania [V] Masa własna [kg] Materiał kolumny Ilość biegów Dopuszczalna masa całkowita łodzi [kg] Ciąg

kg/lbs

Śruba
 R3-30HT 76 12 7 Aluminium 5P+2T 1000 13,6/30 2-łopatowa
 R3-40HT 91 12 8 Aluminium 5P+2T 1200 18,1/40 3-łopatowa
 R3-45HT 91 12 8 Aluminium 5P+2T 1500 20,4/45 3-łopatowa
 R3-55HT 91 12 9 Aluminium 5P+2T 1800 24,9/55 3-łopatowa

 

Druga seria silników elektrycznych do łodzi ze stajni Mercurego to seria VariMax

W porównaniu do silników elektrycznych MotorGuide z serii R3 silniki elektryczne VariMax charakteryzują się bardziej zaawansowanym technologicznie systemem sterowania. Zamiast wyłącznika wielopozycyjnego dającego możliwość płynięcia na jednym z pięciu biegów do przodu i jednym z dwóch do tyłu jak w serii R3, inżynierowie zaprojektowali układ elektroniczny pozwalający na płynne dozowanie mocy silnika. Nie trzeba zastanawiać się więc, który bieg wybrać tylko ustawić manetkę dokładnie w położeniu w jakim aktualnie jest nam wygodnie

W tej rodzinie silników inżynierowie Mercurego zaprojektowali sześć podstawowych silników o zróżnicowanych mocach i różnych długościach kolumn. Szczegóły techniczne przedstawia tabela poniżej:

Model Długość kolumny [cm] Napięcie zasilania [V] Masa własna [kg] Materiał kolumny Ilość biegów Dopuszczalna masa całkowita łodzi [kg] Ciąg

kg/lbs

Śruba
 V40HT 76 12 8 Aluminium płynna regulacja 1200 18,1/40 3-łopatowa
 V40HT 91 12 8 Aluminium płynna regulacja 1200 18,1/40 3-łopatowa
 V45HT 91 12 8 Aluminium płynna regulacja 1500 20,4/45 3-łopatowa
 V55HT 91 12 10 Aluminium płynna regulacja 1800 24,9/55 3-łopatowa
 V55HT 107 12 10 Aluminium płynna regulacja 1800 24,9/55 3-łopatowa
 V75HT 107 24 Aluminium płynna regulacja 2500 33,9/75 3-łopatowa
Używamy Cookies i podobnych technologii m.in. w celach świadczenia usług, reklamy, statystyk. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.Polityka prywantności
+